Pe fondul tarifelor vamale ridicate impuse de SUA, China incearca sa redirectioneze exporturile destinate pietei americane catre piata interna, masura ce risca sa adanceasca deflatia deja prezenta in economie.
Gigantii e-commerce precum JD.com, Tencent si Douyin promoveaza aceste produse cu reduceri semnificative, dar aceasta strategie declanseaza un razboi al preturilor care afecteaza profitabilitatea companiilor si pune presiune pe locurile de munca.
Cererea interna ramane slaba din cauza incertitudinilor legate de venituri si angajare. Atat inflatia de consum (CPI), cat si cea de productie (PPI) sunt in scadere, iar economistii prognozeaza o deflatie si mai profunda in perioada urmatoare.
Pentru intregul an 2025, Goldman Sachs se asteapta ca inflatia de retail din China sa scada la 0%, de la o crestere anuala de 0.2% in 2024, iar preturile en-gros sa scada cu 1.6%, dupa un declin de 2.2% in anul precedent.
Sursa: CNBC