Cum sa iesi cu adevarat in evidenta utilizand un ADVERTORIAL

Advertorialele sunt hibrizi de marketing creati din combinatia dintre o reclama si un editorial. Termenul a fost inventat in anii 1960 in SUA din cuvintele „reclame” si „editoriale”. Practic, definesc reclame scrise in stilul unui editorial. Acestea combina angajamentul unui articol editorial cu informatiile pe care le prezinta o reclama.

Adesea deghizati in continut de revista, ziar sau site-ul web, acestea arata exact ca materialul publicatiei, atunci cand sunt de fapt reclame platite. Un anunt publicitar, cunoscut si sub denumirea de continut de marca, nu este doar un anunt, ci o poveste povestita cu atentie intr-o limba aleasa, cu scopul de a declansa raspunsul cititorului.

Eficacitate

Cititorii sunt mai predispusi sa citeasca o reclama publicitara decat o reclama conventionala. Acesta este un motiv crucial pentru care functioneaza eficient. Autorul John Caples a mentionat in cartea sa Tested Advertising Methods [1], in 2007, in Reader’s Digest a efectuat un test pentru a determina diferenta in modul in care consumatorii percep un continut de marca in comparatie cu un anunt traditional. Experimentul a presupus prezentarea a doua texte care contin aceleasi informatii, dar scrise in stiluri diferite; unul ca reclama si celalalt ca reclama obisnuita. In cele din urma, continutul de marca a vandut cu 81% mai multe produse decat reclama traditionala. Rezultatele au condus la concluzia ca advertorialele sunt de 500 de ori mai eficiente decat reclamele clasice.

Public mai vizat

Fiecare companie are un anumit tip de public pe care il vizeaza, cu libertatea de a decide cu ce tip de publicatie sau platforma online ar dori sa fie asociat. Acest lucru inseamna pur si simplu ca intreprinderile pot alege unde este probabil ca publicul lor tinta ideal sa petreaca mai mult timp. Publicarea unui anunt publicitar in acele publicatii sau platforme online pe care publicul tinta este cel mai probabil sa le citeasca ofera companiei dvs. un avantaj in castigarea clientilor.

Angajament sporit

Continutul de marca este, fara indoiala, mai putin obstructiv decat bannere sau anunturi grafice, ceea ce inseamna ca exista sanse mai mari ca consumatorii sa interactioneze cu acestia. O multime de studii si rapoarte au aratat ca advertorialele au ca rezultat o mai mare implicare in comparatie cu anunturile grafice.

Nu seamana cu reclamele

Advertorialul nu apar imediat ca reclama, deoarece este introdus ca informatie importanta care ofera cititorului o perspectiva aprofundata a subiectului articolului. Acesta este unul dintre cele mai semnificative avantaje ale utilizarii advertorialelor. In contextul actual, consumatorii sunt bombardati cu marketing in mod regulat. Acest bombardament constant al publicitatii i-a facut pe consumatori sa nu raspunda la reclame. Multi aleg sa le ignore cu totul.

Mai mult spatiu pentru a va conecta cu clientii

In timp ce anunturile grafice introduc doar un produs sau o marca consumatorilor, advertorialele, pe de alta parte, ofera mai mult spatiu pentru conectarea cu acestea. Este posibil sa spui o poveste cu afacerea ta, crescand astfel interesul si implicarea. Publicitatile permit, de asemenea, companiilor sa ajute clientii sa inteleaga produsele complexe si sa dezvolte increderea oferind valoare.

Branding mai bun

Cu advertorialele, companiile au sansa de a-si promova produsele si serviciile intr-un mod care adauga valoare si utilitate cititorului. In schimb, cititorul percepe marca dvs. intr-o lumina mai buna si devine mai interesat sa doreasca sa afle mai multe despre ce are de oferit afacerea dvs. Acest lucru ofera marcii dvs. un nume bun si mai multe vanzari.

Atrage atentia

Advertorialele au adesea un titlu atragator cu continut convingator pentru a atrage cu usurinta cititorii. In timp ce reclame tipice pot parea atragatoare, continutul reclamei ofera adesea cititorilor motive sa continue sa citeasca si sa cunoasca mai multe despre produs sau serviciu. Intrucat continutul de marca nu seamana cu reclamele tipice care sunt facute pentru a atrage clientii prin exagerarea produselor sau serviciilor, deseori apeleaza mai bine la consumatori.

Ganduri finale asupra continutului de marca

Anunturile publicitare vin sub diferite forme, oferind marketingilor oportunitati nesfarsite de a se raporta la consumatorii tinta prin intermediul povestirii. Un advertorial poate stabili o legatura intre companii si clienti care nu poate fi posibila cu alte forme de publicitate.

Advertorialele pot fi destul de eficiente; totusi, utilizarea acestora pentru a pune in aplicare o strategie de marketing necesita o planificare adecvata si respectarea practicilor dovedite de scriitori cu experienta pentru a lucra. Primul pas pentru a scrie un continut de marca excelent incepe intotdeauna cu o intelegere profunda a persoanelor vizate de reclame. Va fi mult mai usor sa creati un mesaj relevant si atragator atunci cand intelegeti profund publicul dvs. tinta, la ce este cel mai probabil sa raspunda, care sunt problemele lor si ce publicatii isi vor atrage probabil interesul.

Inainte de a incepe sa scrieti un advertorial, ar trebui sa creati o lista de verificare pentru a va asigura ca respectati toate regulile si sfaturile importante. Lista dvs. ar trebui sa includa un titlu epic, o introducere excelenta, povesti relevante, informatii despre produs sau serviciu, date pentru a sustine revendicarile ca fiind importante pentru a utiliza fapte dovedite, imagini si un indemn la actiune. Utilizati lista de verificare prin intregul proces de scriere pentru a va asigura ca creati o reclama perfecta.

Advertoriale de cea mai inalta calitate incep cu un titlu captivant si se termina cu un indemn convingator la actiune, reflectand in acelasi timp vocea si formatul editorului printr-o poveste care depaseste un pitch de vanzare de baza. In cele din urma, la fel ca orice alt canal de publicitate, succesul depinde de crearea unui echilibru intre nevoile cititorilor dvs. si valoarea afacerii dvs.

[1] https://www.goodreads.com/book/show/81956.Tested_Advertising_Methods

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.