Care sunt cele mai importante componente ale unui ATV?

Iti place senzatia de a te plimba cu ATV-ul pe un drum de pamant? ATV-urile sunt uimitoare si, ca orice alta masina complexa, au mii de componente. Cu toate acestea, acum poti avea acces la unele piese. Daca detii sau intentionezi sa cumperi un ATV, este esential sa intelegi functionarea componentelor primare. Cunoasterea pieselor te poate ajuta, de asemenea, sa faci reparatii si remedieri minore pe cont propriu in loc sa apelezi la mecanic. ATV-ul este format din mai multe componente, care variaza in functie de model.

Iata care sunt componentele esentiale ale unui ATV.

Suspensie.

Majoritatea ATV-urilor sunt dotate cu suspensie independenta pentru fiecare roata. Astfel de suspensii va ajuta atunci cand negociati teren accidentat si viraje dificile. Partea buna este ca poti demonta cu usurinta aceste unitati daca doresti sa le repari sau sa le inlocuiesti. Unitatile de suspensie sunt, de asemenea, reglabile. Ca atare, le poti seta la setarile corecte in functie de terenul pe care il vei vizita.

Evacuare.

Teava de esapament este de obicei ascunsa sub carantina pentru a te proteja de caldura care se acumuleaza in timpul utilizarii. Poti localiza rapid sistemul de evacuare prin indepartarea panourilor si poate a scaunului. ATV-urile iti permit sa schimbi sistemul de evacuare pentru a stoarce ceva mai multi cai putere din motor. Cu toate acestea, acest lucru nu este necesar decat daca concurezi la un nivel profesionist.

Ghidonul.

La fel ca la motociclete, ATV-urile au ghidon pentru directie. De ghidon sunt atasate mai multe comenzi pentru a te ajuta sa controlezi ATV-ul. Acceleratorul este o maner rotativ, similar cu cel de la o motocicleta cu doua roti. De asemenea, vei gasi ambreiajul, franele fata, luminile si comutatoarele de aprindere montate pe ghidon.

Barele de protectie.

Pot exista mai multe bare de protectie care protejeaza ATV-ul in caz de coliziune. ATV-urile sunt prevazute si cu alte bare de protectie care protejeaza pilotul. Producatorii includ o singura bara pe partea din fata a ATV-ului si altele pe laterale pentru a proteja masina si conducatorul. Vei gasi, de asemenea, o protectie pentru lant, care este vitala pentru siguranta si protectie.

Motor.

Exista doua tipuri de motoare care echipeaza ATV-urile; motoare in doi si in patru timpi. Motoarele in doi timpi sunt rare, dar ofera un raport mai mare intre putere si greutate. Cu toate acestea, un motor in patru timpi este usor de intretinut si este mai fiabil decat unul in doi timpi. Ca atare, vei gasi mai multe motoare in patru timpi pe ATV-urile moderne. Motoarele in doi timpi folosesc un amestec de ulei si combustibil pentru a le face sa functioneze. Aceasta combinatie trebuie sa fie preamestecata, ceea ce este mai complex decat umplerea ATV-ului cu combustibil, asa cum se face la un motor in patru timpi. Cu toate acestea, poti cauta un motor in doi timpi cu un injector de ulei care sa faca treaba pentru tine. Motoarele vin, de asemenea, in versiuni cu unul sau doi cilindri, cu puteri cuprinse intre 100 si 800cc. Atunci cand cautati un ATV, mai mare nu este intotdeauna mai bun, deoarece pilotajul necesita mai multe lucruri, inclusiv miscare fizica si transformarea greutatii corpului in curbe si viraje. Modelele puternice de ATV pot fi greu de controlat pentru pilotii neexperimentati.

Transmisie.

ATV-urile moderne sunt dotate cu transmisie automata cu variatie continua (CVAT), care face legatura cu motorul. Deoarece este automata, nu trebuie sa iti faci griji cu privire la schimbarea vitezelor. Transmisia automata este utila daca folositi ATV-ul in scop de munca. ATV-ul tau va alege cea mai buna treapta de viteza pentru munca, in functie de greutate, viteza si cantitatea de efort necesara pentru munca. Unele ATV-uri sunt prevazute cu o transmisie manuala, in care folosesti ambreiajul pentru a schimba vitezele.

Roti.

Rotile se numara printre componentele critice ale unui ATV. Rotile ATV-ului ii confera acestuia un avantaj fata de alte vehicule, deoarece acestea se prind de poteci si va permit sa mergeti in locuri unde alte vehicule nu pot ajunge. Rotile variaza in functie de dimensiune. Uneori este posibil sa aveti nevoie de roti mari, in timp ce alteori veti avea nevoie de roti mai mici.

Rotile se masoara in diametru, latime si decalaj. Cu toate acestea, masurarea poate fi descurajanta. O serie de numere se coreleaza pentru a iti spune ce roti trebuie sa cumperi pentru ATV-ul tau.

Prima masuratoare este inaltimea sau diametrul rotii. Aici se masoara de la centru pana la scaunul talonului si pana la marginea opusa a scaunului talonului. Obtinerea latimii implica masurarea de la exteriorul rotii pana la talonul interior.

Speram sa iti fi fost de ajutor aceste informatii , iar daca cauti un magazin online de piese atv  , iti recomandam  sa vizitezi unimotors.ro , un magazin online cu vechime si renume pe piata noastra ce iti ofera piese si accesorii – motociclete / scutere / ATV

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.