Cele mai bune practici cheie pentru testarea SEO

Asa cum natura uraste vidul, la fel si specialistii in marketing considera incertitudinea.

In ciuda anilor petrecuti invatand detaliile SEO, niciun agent de marketing nu stie greutatea exacta a celor peste 300 de variabile calculate in rezultatele cautarii Google – inclusiv inginerii Google. Sfaturile companiei au fost relativ consistente in aceasta privinta – creati continut original de inalta calitate si obtineti legaturi de intrare de pe site-uri cu autoritate inalta – dar acest lucru lasa inca mult imaginatiei.

Cu toate acestea, exista o mare diferenta intre necunoscut si informatii eronate. Specialistii in marketing pot folosi testarea pentru a dezvalui relatia dintre anumite variabile la nivel de pagina si clasamentele de cautare.

Citeste mai departe pentru a afla mai multe despre:

  • Valoarea testarii SEO.
  • Cinci bune practici de testare SEO.
  • Valoarea adaugata a testarii SEO

Cele mai bune practici de testare SEO

Modul in care functioneaza testarea SEO este, mai intai, formarea unei ipoteze. De exemplu, „Datorita aparentei neplaceri a Google fata de utilizarea excesiva a  etichetelor, eliminarea acestora din cuvintele noastre cheie va beneficia probabil de SEO.”

Apoi, schimba o singura variabila la un moment dat. De exemplu, nu trebuie sa elimini  etichetele in timp ce efectuezi modificari semnificative ale continutului corpului. Orice modificare rezultata ar fi imposibil de atribuit variabilei corecte.

Cele mai bune practici de testare SEO pe tot parcursul acestui proces sunt utilizate pentru a asigura fiabilitatea. Acestea ne permit sa obtinem date directionale despre rezultatele testelor pe care le putem actiona cu incredere. Iata cateva dintre cele mai bune practici de testare SEO de implementat:

  1. Masoara mai mult decat clasamentele

Clasamentele SEO spun ceva despre modul in care algoritmii de cautare interpreteaza structura si continutul site-ului tau si cu siguranta se extind pe masura ce traficul si alte valori se imbunatatesc.

Cu toate acestea, obiectivul tau final este de a iti servi mai bine utilizatorii, astfel incat acestia sa ramana pe pagini mai mult timp si sa fie mai atrasi sa faca click si sa interactioneze cu site-ul web. In cele din urma, clicurile reprezinta o masura de succes mai semnificativa decat clasamentul numeric stabilit de Google.

  1. Evalueaza paginile pentru a fi incluse in grupurile de testare SEO

De asemenea, va trebui sa te asiguri ca paginile pe care le incluzi in cautarile tale nu se deplaseaza continuu in sus si in jos in clasament. Acesta este un semn de volatilitate care ar putea interfera cu acuratetea rezultatelor, putandu-te duce la concluzii incorecte.

Rand Fishkin al lui Moz recomanda includerea paginilor care se situeaza intre rezultatul opt si treizeci; iar concurenta este prea dura pentru a izola modificarile variabilei unice. Schimbarile prea scazute si subtile vor fi greu de observat.

  1. Cunoaste-ti instrumentele

Atata timp cat ai un instrument de analiza de incredere, nu ai nevoie de un instrument de testare dedicat pentru a incepe. Dar daca doresti sa faci mai mult decat sa iti scufunzi degetele de la picioare in apa sau sa transformi testarea SEO intr-o oferta de servicii SEO, vei dori un instrument care sa te ajute sa stabilesti si sa urmaresti testele.

  1. Obtineti corect variabila de control

Este esential sa te asiguri ca grupul tau de control si grupul tau de experiment impartasesc urmatoarele caracteristici:

  • Performanta relativa pe motoarele de cautare
  • Format continut
  • Varsta
  • Profil de legatura
  1. Repeta testele pentru a te asigura ca rezultatele sunt exacte

La fel ca experimentele stiintifice au nevoie de experimentare pentru a exclude interactiunea variabilelor neprevazute, si testele SEO necesita repetare. Daca vezi ca un anumit test functioneaza, muta-l in alte grupuri de pagini sau alte grupuri de cuvinte cheie sau subiect.

Este atat riscant, cat si costisitor sa implementezi o modificare pe intregul site, asa ca trebuie sa evaluezi impactul modificarilor inainte de a le comite in masa. Folosind o abordare de testare SEO, poti schimba o singura pagina sau un grup de pagini si poti urmari rezultatele. In general, testarea SEO iti ofera un avantaj competitiv impotriva jucatorilor mai consacrati din industria ta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.